Alle samlinger
Håndtering af ordrer
Hvordan håndterer jeg returvarer?
Hvordan håndterer jeg returvarer?

Hvad gør du, når du får en vare retur

Morten Vadskær avatar
Skrevet af Morten Vadskær
Opdateret over en uge siden

Når du får en vare retur fra en kunde, skal denne enten ombyttes eller kunden skal have pengene retur.

Hvis varen skal ombyttes
Skal varen byttes, så skal du manuelt lægge varen på lager igen og trække den anden vare ud af dit lager. Er der en difference, som skal refunderes, så kan du fra dit betalingsgateway refundere dele af transaktionen. Skal der opkræves flere penge, må du bede kunden om at "købe" den nye vare og kun hæve en del af betalingen.  

Hvis varen skal refunderes
Du skal manuelt lægge varen på dit lager.
Fra dit betalingsgateway kan du returnere varen. 

Du må afklare med din bogholder, om du skal lave en kreditnota til kunden. Det skal du i givet fald lave i dit regnskabsprogram.

Besvarede dette dit spørgsmål?