Du kan godt have to webshops – f.eks. en dansk og en svensk – som deler lagerstatus. Bliver en vare solgt i den danske webshop, så bliver varen også automatisk trukket fra den svenske. Det fungerer således:
For at Shoporama kan identificere, at der er tale om samme produkt, skal de have en fælles nøgle til identifikation. Der bruger vi produktets SKU nr. Så hvis varen har SKU 112233 i den danske shop, skal den have samme SKU i den svenske shop.
Bemærk, at hvis du har en vare med varianter, så er det på variant-niveau, de skal have samme SKU. Har du f.eks. small, medium og large, kan du give varianterne SKU 112233-s og 112233-m og 112233-l i begge shops. 

Bemærk: En klassisk faldgrube er, at man kommer til at have to produkter i den ene shop, som har samme SKU. Så vil lagerdelingen fejle. Så sørg for at have styr på den del. 

Når dine produkter er oprettet, bør du først synkronisere lagerne, så de er ens.
Det gør du således:

  1. Gå ind i den shop, der skal synkroniseres varer til  .
  2. Klik på "Varelager" i den grå menu.
  3. Klik på "Synkroniser lager".
  4. Vælg nu den shop, du vil synkronisere lageret fra. 
  5. Klik "Synkroniser". 

Herefter vil du få en besked om, at dit lager er synkroniseret.  

Når dit lager er synkroniseret, skal du aktivere "Delt lager" mellem dine shops. Det gør du således:

  1. Klik på dit webshop-navn øverst i højre hjørne. 
  2. Under indstillinger sættes flueben i "Aktiver delt lager mellem dine shops"
  3. Klik "Gem"

Nu deler dine varer lagerstatus.  


Fandt du dit svar?