Der er mange faktorer, der spiller ind på, hvordan du ranker på Google. Nogle af disse er:

  • sidernes title 
  • sidernes overskrift
  • sidernes hastighed
  • sidernes mængde af semantik i html'en
  • sidernes tekster
  • sidernes url

Dvs. at hvis din side pludselig bliver meget langsommere, skal du forvente et drop. Har du 500 ord på en side og de 500 ord forsvinder, skal du også forventet et drop. 

Derfor anbefaler vi, at du overfører tekster, overskrifter, title, meta description på alle dine produkter og kategorier fra din gamle shop til din nye shop inden flytningen.
Har du det på plads – og har du samme mængde URL'er på den nye side som på den gamle (dog undtagen evt. duplicate content). Så skulle dine sider kunne ranke lige så godt eller bedre på Shoporama som på din gamle platform. Der er dog en lille ekstra ting: Du skal lave redirects!

Dvs. har du et link fra f.eks. dr.dk til din side, så får du næppe dem til at ændre linket blot fordi du har skiftet platform. Men det er fint at have et link fra dr.dk og hvis de linker til en 404 side på din side, så får du ikke udbytte af linkets "værdi" i forhold til SEO. Derfor er det vigtigt, du får lavet et redirect til den nye kategori/produkt. 

Har du altså

  1. Overført alle dine tekster til den nye shop
  2. Lavet redirects

Så er der virkeligt gode chancer for, at du forbedrer dine placeringer i søgemaskinerne. 


Du kan læse om redirects her

Fandt du dit svar?