Alle samlinger
Fragt
Hvordan opsætter jeg integration med GLS
Hvordan opsætter jeg integration med GLS

Har du opsat integration med GLS, har du mulighed for at printe ordrer direkte fra Shoporama

Morten Vadskær avatar
Skrevet af Morten Vadskær
Opdateret over en uge siden

Der er to mulige integrationer med GLS, når du vil printe dine pakkelabels. Du kan:

  1. Printe direkte fra Shoporama

  2. Printe gennem GLS Uniconnect, som er et program, du har installeret på computeren. 

Her følger guide til at sætte det op. 

Hvis du vil printe GLS pakkelabels direkte fra Shoporama skal du bruge følgende fra din GLS aftale
-Brugernavn
-Password
-KundeId
-KontaktId
 Disse oplysninger får du af GLS.
Så gør du følgende i Shoporama:

  1. Klik på tandhjulet

  2. Klik på "Pacsoft og GLS" i venstre side

  3. Scroll ned til GLS API og udfyld de fire felter med navnene herover. Brugernavn og password har du fået fra GLS. Dit "KundeID" er som regel det samme som dit brugernavn og dit KontaktID finder du inde i GLS under "Opret labels.". Log ind i GLS, klik "Opret labels". Nederst på siden står der "Afsender nr." med gråt. Her står først dit brugernavn og den sidste række tal/bogstavskombination er dit Kontakt ID. Det skal du kopiere ind i "KontaktID".

  4. Klik "Gem"

Du kan nu fremover markerer ordrer til GLS og i Shoporama klikke på "Send til GLS". Herefter får du labels leveret. 

Download fil og print gennem Uniconnect

Vil du hellere printe gennem Uniconnect, skal du have dette sat op af GLS. Det kræver, du får installeret noget software på din computer. Det skal GLS hjælpe dig med. Ring til GLS på 76331235 for at få hjælp til at opsætte Uniconnect.  

 

Besvarede dette dit spørgsmål?