I dit dashboard er der et link, der hedder "Se dine 404-fejl her". Her er en kort guide til, hvad det handler om. 

Lad os antage, du har side, der hedder /lange-underhylere på din webshop.
Der er en kendt blogger, der vælger at linke til din side.
Nu finder du ud af, at du hellere vil omdøbe den til /lange-underbukser.
Du omdøber den, men får ikke lave redirects.

Nu går der 5 dage og så er der en besøgende på denne kendte bloggers side, som følger linket ind til /lange-underhylere. Men den besøgende får jo en 404 side for siden findes ikke mere. 

Nu vil Shoporama registrere, at der kom en besøgende fra adressen kendt-blogger.dk/her-koeber-jeg-underhylere og ind til din side med /lange-underhylere. 

Vi opdaterer derfor oversigten med 404-fejl med besked om siden, der ikke blev fundet ( altså  /lange-underhylere)  og hvor brugeren kom fra (altså den kendte bloggers blog).
Du bør her oprette en redirect. Både for dine besøgenes skyld, men også fordi du mister linkjuice i forhold til dit SEO-arbejde. 

Men nogle af dem passer ikke?

Nogle gange er der såkaldte bots, der besøger din side. De får det til at se ud som om, de kommer fra andre sider og som om, de besøger sider, der aldrig har eksisteret på siden. Hvis det er en side, du ikke kan genkende, så kan du roligt blot slette den.
Hvis der står at den besøgende kom fra din egen side, kan du også roligt slette den.

Fandt du dit svar?