Indstillinger for transaktionelle mails

Sådan indstiller du, hvornår de transaktionelle mails sendes.

Morten Vadskær avatar
Skrevet af Morten Vadskær
Opdateret over en uge siden

Shoporama kan automatisk udsende en række transaktionelle mails. Det er f.eks. en mail om at anmelde de produkter, kunden har købt. Eller en mail, hvis brugeren går i gang med at bestille varer, men ikke gennemfører det. 

Her kan du læse om, hvor du indstiller, hvornår dine mails udsendes.
For at indstille tiden (som indstilles i timer), skal du klikke på tandhjulet og derefter "Mails" i venstre side.

Mail efter køb
Når en bruger har handlet ved dig, kan du sende ham/hende en mail f.eks. 14 dage efter købet. Det er mailen after_purchase.html der bliver sendt. Du kan jo bede kunden om at anmelde dig på Facebook eller Trustpilot. 

Mail ved inaktiv køb
Hvis en bruger påbegynder check ud, men ikke gennemfører, så kan du sende dem en mail. Det er mailen basket_mail.html (bemærk denne bruges, hvis du kører med åben kurv). 

Mail ved ubetalt ordre
Hvis du kører med lukket kurv og en bruger går i gang med at bestille en ordre, men ikke gennemfører. kan du sende dem mailen payment_mail.html
Denne mail vil sende dem direkte til betalingen. 

Produktanmeldelser
Mailen product_review_mail.html sender en mail ud til brugeren med opfordring til at anmelde produkterne. Den kræver, at du har filen product_review.html i din skabelon. Den gør at brugeren kan anmelde produkterne. 


Når du har indtastet tidspunktet i tider, så klikker du "Gem". Fremover vil der ryge mails afsted, hvis du har filen i din skabelon.

Besvarede dette dit spørgsmål?