Alle samlinger
Integrationer
Facebook Conversions API
Facebook Conversions API
M
Skrevet af Morten_Blinksbjerg_Nielsen
Opdateret over en uge siden

Opsætning

For at komme i gang med din opsætning skal du bruge to ting: 1) dit Facebook pixel id og 2) din access token.

De to ting finder du hos Facebook i deres artikler om Opret en Business Manager og Opret en Facebook-pixel i Business Manager.

Når du har de to ting skal du ind under Sporing i Shoporama, hvor du indtaster værdierne i nedenstående felter:

Hvis du ønsker at teste dine events skal du indtaste det test id du finder i din Hændelsesadministrator. Når du tester skal du huske at sætte en ?fbclid i din URL, og derefter holde øje med din hændelsesadministrator og notifikationer i Shoporama. Argumentet fbclid er klik-id'et fra Facebook. Når din integration er live vil det automatisk et ID, men under test kan du sætte det til hvad end du ønsker.

Følgende events sendes til Facebook

AddToCart når brugeren lægger varer i kurven.

Purchase når ordren oprettes.

InitiateCheckout når brugeren besøger /address.

PageView når der vises en kategori, landingsside, statisk side og produkt.

ViewContent når der vises et produkt.

Besvarede dette dit spørgsmål?