Oplever du, at kunderne ikke kommer til betalingsvinduet, men går direkte til ordrebekræftelsen, så skyldes det som regel, at kunden har udfyldt feltet med EAN nummer. Har de det, så vil Shoporama tro, der er tale om en EAN betaling og oprette ordren. 

Hvordan undgår man dette?

Typisk sker dette fordi folk udfylder deres telefonnummer i feltet EAN. De læser simpelthen ikke, at det er et EAN nummer ved feltet. Du kan overveje at gøre noget af det herunder for at undgå dette problem:

  1. Sæt validering på feltet, så det kun kan indeholde tal.
  2. Når folk udfylder det, så vis dem en pop-up, der giver kunden besked om, at de er i færd med at udfylde EAN nummer og deres ordre så bliver oprettet og de ikke kommer til betalingen.
  3. Lad kunden vælge om de bestiller som privat eller erhverv. Hvis de vælger privat, så skjuler du EAN feltet.  
  4. Hvis kunden har valgt EAN kan du i ordrebekræftelsen skrive dette specifikt. 
  5. Flytte EAN feltet et stykke væk fra telefonnummer feltet, så kunden ikke forveksler de to.  
Fandt du dit svar?